20 Aralık 2010 Pazartesi

Kilo almadan sigara nasıl bırakılır?

Cevap çok basit: BI-RA-KI-LA-MAZ... Bunu ne kadar erken kabul ederseniz o kadar iyi... Ha varsa bırakan ben de bilmek isterim, lütfen anlatsın ki kendisini biyokimya alanında Nobel ödülüne aday göstermek için tüm sivil kuruluşları örgütleyelim...


Burada daha cevaplanabilir soru "nispeten az kilo alarak sigara nasıl bırakılır" olabilir ve buradaki "nispet" faktörü bilimsel verilerden çok doğrudan sizin bünyeniz, psikolojiniz, iradeniz ile ilgilidir.

Gazete ve dergilerde çarşaf çarşaf yayınlanan açıklamalara göz atarsak sigara bırakıldığında kilo almanın 3 temel nedeni var gibi görünüyor:
1- Metabolizma hızı yavaşlıyor.
2-İştah açılıyor
3-Saat başı ağıza sokulan sigaranın yerini ne yazık ki abur cubur alıyor.

Peki nasıl olacak bu iş?

Şimdiye kadar sigarayı 3-4 kere bırakmış biri olarak önerebileceğim taktikler:
1- Su için: Hayır günde 8 bardak su diyete yardımcı olur diye değil... Çok daha basit: canınız sigara istediğinde abur cubur yiyeceğinize yanınızda bulundurduğunuz küçük pet şişeden sigara içer gibi aralıklarla birkaç yudum alın. Su, hem sigara içme isteğini öldürüyor, hem de "ağııır ağıır dumanı içe çekme"nin ağızda ve elde yarattığı o mekanik haraketi tekrarlamanızı sağlıyor, üstelik de 0 kalori... Sigarayı bırakmak ama sigara molasından geri kalamamak mı istiyorsunuz...? İşte size çözüm... Sakın ola ki çay kahve ile aynı şeyi yapmayı denemeyin, kendinizi ışık hızıyla bir sigara yakmış bulabilirsiniz.

2- Evet ne yazık ki spor: Metabolizmayı hzılandırmanın, sigara yerine alınan abur cuburu eritmenin tek yolu. Üstelik spor yaparken sigara da içemezsiniz... Ama dikkat spor salonundan çıktığınız, ciğerlerinizin nefis açıldığı o an çok kritik... Temizlenmiş ve oksijen dolmuş bronşlarınız sigara istiyor değil mi? Ama tabi ki minik pet şişede suyumuz hazırrr. Ağğır ağıır yudumlayarak efkar dağıtınız efendim...

3- Nikotin bandı: Kilo almanızı engellemez ama bir yandan az yerken bir yandan nikotin eksikliğinin yarattığı huzursuzlukla uğraşmaktan kurtarır...

Peki ya çay, kahve, alkol yanı?

Yapacak bir şey yok... Karar verin bir sigara yakma riskini mi göze almak istiyorsunuz yoksa 3-5 (duruma göre 5-10) kilo almayı mı? Ya bunları bir süre kullanmayın (sigara yok, alkol yok, kave-çay yok... cık imkansız) ya da daha gerçekçi olun ve kullanırken sigara içmek yerine birkaç kilo almayı göze alıp duruma göre meze, kek, pasta, kurabiye ile bu dürtüyü engelleyin...

Aslında denemedim ama elektronik sigara en azından evdeyken bir çözüm olabilir... İtiraf ediyorum ben çok delirdiğimde yanmamış bir sigaradan nefesler alırdım... Bunu toplum içinde de yapabilirsiniz çünkü enteresan ama etrafınızdaki insanlar sigaranın yanmadığını pek farketmiyor... Ama tabi ki bu kendini kandırmaktan başka bir şey değil... Öyle olmasa sigarayı 4 defa bırakıp 5 defa başlamazdım değil mi?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

en garanti yolu maraş otu ile bırakmak ben bu sayede bıraktım 6 sene oldu bırakalı