25 Nisan 2013 Perşembe

Yeni idolüm kötü bir anne

Adı Nesrin...
O benim yeni kahramanım. Murathan Mungan'ın Mutfak'ındaki bir karakter...

Mutfak aslında bir tiyatro oyunu, sahnelenmesini merakla bekliyorum. "Hayatın kardeş yaptığı kızlar"dan oluşan bir grup el biriliğiyle ev yemekleri yapan bir lokanta açıyorlar. Mutfak'ta diğer Murathan Mungan kitaplarında olduğu gibi yine çok sevebileceğiniz bir sürü karakter var. Benim favorimse kimsenin sevmediği, kıyasıya eleştirip, burun kıvırdığı "kötü anne" Nesrin. Ben Nesrin'e  hayranım, o benim yeni idolüm.

Nesrin, evliliğin bir göz yumma sanatı olduğunu düşünüyor,  kendi deyimiyle "düğün fotoğrafı değil". Ve sevilme ihtiyacı kadar insanı köleleştiren bir şey daha olmadığını, özellikle de biz kadınları.

Ve hayatında herşeyi ihmal ettiğini kabul ediyor, çocuklarını, kocasını. Ama yüzüne sürdüğü ıspanak maskesini ve kremlerini asla...

Sevdiği adam hapse girince 6 yıl onu bekleyen "devrimci" ve "idealist" kızına ise demediğini bırakmıyor. Söyledikleri, biz sevilmeme korkusundan özverili olmaya güdülenmiş vefakar Türkiye kadınına şahane kapak oluyor. O arada güya yaptığımız özverinin ceremesinin önemli bir kısmını, bizim için fedarkarlık yapmakla yükümlü olduğuna inandığımız diğer insanlara nasıl da futursuzca yükleyiverdiğimizi iki cümle ile özetliyor.

Murathan Mungan'ın kadınları nerede ve nasıl bu kadar yakından tanıdığını hep merak ederim. Sevgili Murathan Mungan bir sonraki kitabında ne olursun anti kahraman Nesrin'i yaz!

1 yorum:

gzlşeylerrehberi dedi ki...

Slm bloğunu yeni keşfettim. Murathan munganın okuduğum kitapları var ama bunu okumamıştım.Nesrin'i merak ettim:))