28 Şubat 2013 Perşembe

Seni öldürmeyen şey nevrotik yapar bebişim

Nietzsche bir konuda fena halde yanılmış. Seni öldürmeyen şey, seni güçlü kılmaz, nevrotik yapar. En azından kadın dünyasında olay budur.

Annesinin bi'tanesi Nietzche abimiz
 O yüzden "ondan, bundan, şundan harap oldum, bak millet güçleniyormuş ben ise terpistten terapiste koşuyorum yahu, nedendir" diye kendinizi yemeyin. Nietzsche'nin herkesin kullanmaya bayıldığı bu aforizması biz kadınlar için büyük ölçüde bir züğürt tesellisinden ibaret.
Biliyorsunuz 21. yüzyılda bu konuya Mahsun Kırmızıgül de değindi "yıkılmadım ayaktayım" diyerek. Nietzche ile tek ortak noktası testoron hormonu ve pala bıyıkları olduğuna göre üstünüze alınmayın. Zira onlar erkek, olan biten herşey için annelerinin biricik oğlunu suçlamak yerine illa bir çıkış yolu bulup eli günü suçlamaya meyilliler.

"Paşa oğlum benim"
Biz kadınların dünyasında ise çekilen sıkıntılar stres, panik atak, güvensizlik, depresyon ya da çeşitli nevrozlar şeklinde tezahür buluyor. O yüzden canınızı hiç sıkmayın, normalsiniz. Ha ben depreşmek istemiyorum diyorsanız kısa vadeli panzehir olarak şarap, alışveriş, kızlarla dedikodu vb aktivetelere sığınabilirsiniz.

Daha kesin çözüm isterim bana ne diyorsanız, onunla bununla cebelleşeceğim diye uğraşmayın. Sonsuz mutluluk için ise özverileriniz, mükemmelliyetçiliğiniz ve empati yeteniğinizle gurur duyma ahmaklığını bırakıp, bencillik, düşük standartlar, 0 öz eleştiri yolunda kendinizi eğitmeye çalışın ya da antideprasınınızı almayı unutmayın.

Hiç yorum yok: